2010. július 30., péntek

Tojásos leves



Tojásos, azaz rántottás leves. Elkészítése roppant egyszerű, aránylag elég olcsó is.
Hozzávalók: 5 egész tojás, 5 cikk fokhagyma, 1 kiskanál tárkony, 1 leveskocka, liszt, olaj, pirospaprika, tejföl, só, ecet, cukor.
2 l vizet felteszek főni. Beleteszem a leveskockát és a fokhagymát. 10 perc múlva feleresztem 1 evk. liszttel és hozzáadom a tárkonyt és egy kis pirospaprikát. Közben omlettet készítek 4 egész tojásból és egynek a fehérjéből, amihez 1 evk. lisztet keverek és serpenyőben egy kis olajon pirosra sütöm. Ha kész, kis kockákra vágom és a fővő leveshez adom. Rögtön ízesítem is ecettel, egy pici cukorral, esetleg még sóval. Pár perc múlva eloltom a leves alatt a tűzet és behabarom a megmaradt tojássárgával és tejföllel.

6 megjegyzés:

  1. Bevallom, hogy még sosem ettem, mert a családban nem szeretik. De lehet, hogy nekem bejönne, mert gusztán néz ki

    VálaszTörlés
  2. Bianka!

    Pedig negyon finom! Tárkonyosan, hm mennyei!
    A családban kicsipárna levesként becézzük!
    Nem érdekes?

    VálaszTörlés
  3. Ezt muszáj lesz kipróbálnom, még én sem kóstoltam...
    De nagyon nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  4. Ami!

    El sem hiszed, milyen finom!

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Nekem ez a leves az egyik kedvencem. Igaz én kicsit másképp főzöm. Itt az egyik változata

    http://fogyi-kondi.blogspot.com/2011/01/rantottas-leves-arpaval.html

    Ha nem árpával, akkor rizzsel főzöm, de mindenképp ecetesen.

    VálaszTörlés
  6. Ilyet még nem kóstoltam, kipróbálandó! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...