2011. október 23., vasárnap

Almás tallérok



Két tojásfehérje árválkodott a jégszekrényembe. Fellapozván füzetemet ráakadtam egy régi receptre: tepsiben sült alma tallérok. Egyszerű és aránylag olcsó is.
Hozzávalók: 2 tojásfehér, 5 evk. porcukor, 5 evk. liszt, 3 evk. olvasztott vaj, 1 kk. vanília eszenc, 1 alma.
A tojásfehérjéket pici sóval kemény habbá verjük, rendre hozzáadjuk a cukrot, lisztet, vajat meg az eszencet. Az almát meghámozzuk, cikkekre vágjuk, kis lemezkékre szeleteljük és a masszába szórjuk. Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk,majd egy kiskanállal kis halmokat rakunk, jól elsimítjuk. Ne féljünk, mert úgy is felnőnek, sütés után pedig nagyon könnyen ki vehetjük a tepsiből, mert nem ragadnak oda. Előmelegített 180 fokos sütőben 12 perc alatt készre sütjük. Ebből az adagból kb. 15 dr lesz.

14 megjegyzés:

  1. Tetszik a recept, jó lesz maradék tojásfehérjék felhasználására! Elmentettem.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó recept, egyszerű és nagyon jól néz ki:)Szerintem alapról dupla adaggal kell indítanom:)

    VálaszTörlés
  3. Klassz recept, el is mentem. :)

    VálaszTörlés
  4. Na ez pont jó lesz ebben a borongós időszakban, meg ahogy Flóra mondja tojásfehérje hasznosításhoz :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó kis recept, guszta lett és biztosan nagyon finom !

    VálaszTörlés
  6. Párom imádni fogja szerintem, mentettem is a receptet, nagyon jól hangzik.:)

    VálaszTörlés
  7. 2 tojásfehérjéből 15 db? Akkor nekem négyszeres adag alatt nem is érdemes belevágni.
    Na, van 4 a fagyasztóban, akkor már csak 4 sárgának kell hasznos végkifejletet találnom.

    mutatós, és tényleg a legkomplexebb művelet ebben az alma hámozása (apropó....muszáj?), darabolása.

    VálaszTörlés
  8. Kedves 4Gyerek!

    Nekem van egy kézi csoda reszelőm, azaz gyalum amivel a zöldségeket és a gyümölcsöket szoktam szép apróra vágni.
    Hát most a hétvégén sikerült a kisujamat is elvágnom vele.
    Az almát lehet héjastól is beletenni, igaz én még nem próbáltam...
    Nyugodj meg én is mindig két adaggal készítek, mert a sütit nagyon szeretik az enyémek.

    VálaszTörlés
  9. Jó ötlet, én is azon gondolkodtam milyen almást lehetne ami hamar is megy, köszi!
    Kellemes napot!

    VálaszTörlés
  10. Hű de nagyon finom lehet,lehet,hogymár estére el is készítem:-)

    VálaszTörlés
  11. Ez nagyon finom lehet, de gondolom palacsintatésztába mártva is jó. Én cukkinit sütöttem úgy.

    VálaszTörlés
  12. Excelente receta sencilla y muy úti,me ha encantado,abrazos grandes.

    VálaszTörlés
  13. Lányok!
    Mindenkinek köszönöm, kedvesek vagytok.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...