2011. november 28., hétfő

Havas háztető



Ezt a mutatós és finom sütit többnyire télen szoktam készíteni. Ilyenkor időmilliómos vagyok, ráérek ilyen pepecs munkával foglalkozni. Elkészítése nem olyan nehéz , csak több fázisból áll, de higgyétek el megéri...
Hozzávalók: 250 g cukor, 50 g zsír, 600 g liszt, 3 evk. méz, 4 evk. tej, 2 tojás, 1 csapott evk. szódabikarbona.
A fenti hozzávalókat összegyúrjuk, fél órát pihentetjük. Háromba osztjuk.
Két részből 1-1 lapot sütünk (tepsi háton). A harmadik adag tésztánkhoz 2 evk. kakaót szitálunk, jól összedolgozzuk, 12 dr.-ba osztjuk majd tepsi hosszúságú rúdakká formáljuk és sütjük.
Az előző 2 fehér lapot még melegen hosszába három egyenlő részre vágjuk.
Krém: 2 tasak vaníliás puding, fél liter tej, 120 g cukor, 1 tasak vaníliapor. Ezekből sűrű pudingot főzünk, kihűtjük, majd hozzáadunk 250 g habosra kikavart vajat.
Összeállítása: A kémet két részre osztjuk(mivel két háztetőnk lesz): egy darab tésztalap rá a krém, rá a három tésztarúd, megint krém megint két tésztarúd , krém és még egy tésztarúd. Széleit is jól befogjuk krémmel majd ráhelyezzük az oldalára a megmaradt két tészta darabot.
Glazúrozzuk: 150 g porcukorból, 2 evk.kakaóból, 2 evk. olajból és 3 evk. forró vízből hideg glazúrt készítünk. Ezzel vonjuk be a háztetőket. A végén megszórjuk kókuszreszelékkel és figyelem CSAK MÁSNAP vágjuk fel.
ÁLDOTT ADVENTET!!!

14 megjegyzés:

  1. Ez édesapám specialitása, nagyon finom háztetőket tud készíteni :)
    Most meg is ennék egy szeletkét, nagyon jól néz ki!

    Áldott Adventet Neked is! :)

    VálaszTörlés
  2. Minden elismerésem a tiéd, már régóta szemezgetek ezzel a sütivel, de egyszerűen nem tudom rászánni magam. Van néhány ilyen... Pedig utólag mindig kiderül, hogy kevésbé pepecselős, mint amennyire tartok tőle. :D

    Áldott adventet neked is!

    VálaszTörlés
  3. Ezzel én is úgy vagyok mint Egycsipet.
    Juci kedves, hessintsd el a kételyeinket.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta és finom lehet! Első olvasatra eléggé összetettnek tűnik az elkészítése, de biztosan nem nagy ördöngősség !:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon mutatós, finom süti!! Nekem biztos nem sikerülne.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon mutatós, szép süti, de kell az elkészítéséhez azért "egy kis" gyakorlat, ügyesség. Én még egyelőre egyszerűbbekkel próbálkozom :)

    VálaszTörlés
  7. Tényleg nagyon mutatós,gyönyörű lett,ügyes vagy nagyon!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű, nagyon dekoratív süti:) Felveszem a karásonyi listámra, olyan szép, határozottan ünnepi asztalra való:)

    VálaszTörlés
  9. Ilyen sütit kellene csinálnom karácsonyra! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta, és mutatós sütemény. Szeretem, de én még nem mertem nekifogni a sütésnek.:)

    VálaszTörlés
  11. Nocsak, egy másik változat!:)
    De jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  12. Lányok!
    Örvendek , hogy mindenkinek tetszett a süti!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...