2012. február 5., vasárnap

Csöröge, csörög - e?



Hát az általam készített csöröge egyáltalán nem csörög. Pár óra múlva is ugyanolyan puha marad,mint sütéskor. A recept Dédikétől maradt fenn, azóta is mindig e szerint készítem, hogy a tészta felvágásán, formázásán többször változtatok az egészen más.Most is készült kisvirágos, rózsafánk és a hagyományos téglalap alakú kiforgatós.
A kisvirágosról csak annyit, hogy linzer kiszúróval vágtam ki, mindegyik virágocska közepét megkentem felvert tojásfehérjével és mielőtt forró olajba tettem volna kettőt összeillesztettem.
Na de lássuk a hozzávalókat: 3 egész tojás, 2 evk. tejföl, 3 evk. cukor, fél kisk. szódabikarbóna, 1 dl. bor, pici só, liszt amennyit felvesz(hogy egy jó rugalmas tésztát kapjunk).
A fenti hozzávalókat jól összedolgozzuk, fél órát pihentetjük.
Pihentetés után tésztánkat mégegyszer átgyúrjuk, ha kell lisztet is adunk hozzá, majd szép vékonyra kinyújtjuk. Tetszés szerint kivágjuk, formázzuk majd forró olajban kisütjük.
Ízzel, porcukrosan azonnal fogyasztjuk.

16 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Most elfogadnám azokat a kisvirágokat. Nagyon megkívántam. Ötletes a figurázás, jól néz ki.:))

    VálaszTörlés
  3. Szuper:) A csörögét mi is nagyon szeretjük. Ez a virágos forma nagyon szép, legközelebb én is így készítem.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és hogy neked milyen türelmed van, még virágokat is formázol belőle. Nagyon ötletes.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon-nagyon guszták! Irigylésre méltó a türelmed és az ügyességed!

    VálaszTörlés
  6. De helyesek ezek a kis virágok! :))
    A nagyim nagyon tudott csörögét sütni, sajnos a receptje nincsen meg, pedig jó lenne vele nosztalgiázni. Az eddigi próbálkozásaim valahogy egyik sem lett olyan, mint az övé volt.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek!:) Legközelebb kipróbálom a receptedet:)

    VálaszTörlés
  8. Isteni, nagyon megkívántam:)

    VálaszTörlés
  9. Csodaszépek, és egyáltalán nem baj, hogy nem csörögnek:D, biztos finomak voltak!! Olyan jó ötleteid vannak!!

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy mindenkinek tetszett a csöröge!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon hasonló recept szerint szoktam én is sütni, több tejfellel, nagyon szeretem. Anyósomtól került hozzánk a recept :)

    VálaszTörlés
  12. Vicuska, Annalíz!
    Köszönöm, hogy benéztetek, kedvesek vagytok.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...