2012. február 9., csütörtök

Székely káposzta



Ez egy nagyon finom tartalmas téli étel. Ha van otthon egy kis friss disznóhúsunk meg savanyú hordós káposztánk neki is foghatunk.
Tehát a hozzávalók: 1 fej savanyú káposzta, 1 kg friss disznóhús, 2 hagyma, 2 evk. disznózsír(vagy olaj), só, bors, pirospaprika.
A káposztával kezdjük: levelekre szedjük, vastag ereit eltávolítjuk, majd 3-4 levelet összecsavarva szép vékonyra, szálára vágjuk. Ha nagyon savanyú lenne akkor kiáztatjuk.
Egy nagyobb edénybe kevés vizzel puhára pároljuk.
A húsból egy egyszerű pörköltet készítünk.
Amikor madnem kész hozzáadjuk a megpuhult káposztát, jól összefőzzük.
Sok tejföllel kínáljuk.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a káposztád! Én is nemrég főztem székelykáposztát, hasonlóan mint Te, csak kicsit más hús és káposzta arányokkal, nekem a káposzta volt a több. Nemsokára teszem majd fel.

    VálaszTörlés
  2. Mi is sokszor készítjük, nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedvet kaptam hozzá! Nagyon jól néz ki és egészen egyszerűnek is tűnik.

    VálaszTörlés
  4. Szeretem nagyon:) Jó sok tejföllel:)

    VálaszTörlés
  5. Imádom!!! Imádom!!! Imádom!!! A jövőhéten főzök is egy nagy adagot.:)

    VálaszTörlés
  6. Én is valami ilyesmin töröm a fejem ebben a hidegben!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, tényleg príma téli étel. Sógornőm a káposztát mindig kevés olajon párolja, kipróbáltam, jó lett.

    VálaszTörlés
  8. nagyon szeretem!!:):) nem csak télen,nyáron is:):)

    VálaszTörlés
  9. Évről-évre egyre jobban szeretem a székelykáposztát, pedig mindig is szerettem! Jó sok tejföllel, friss kenyérrel mennyei! :)

    VálaszTörlés
  10. Lányok!
    Örvendek, hogy mindenkinek tetszett a recept!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...