2012. április 30., hétfő

Almás mákos szelet


Majálisozni készültünk, s gondoltam egy olyan sütit készítsek, amit ki lehet vinni a zöldbe. Meg is sütöttem, de sajnos nem vihettük kirándulni, mert rögtön elfogyott.
Hozzávalók: 4 tojás, 10 evk. cukor, 1 tasak vanília, 4 evk. búzadara(gríz), 100 g mák, 100 g liszt, 100 ml tej, 100 ml olaj, 1 tasak sütőpor, 4 darab alma(400 g).
A mákot ledaráljuk, az almákat pedig meghántjuk és kis kockákra daraboljuk.
A 4 tojássárgát a cukorral, a vaníliával, meg az olajjal habzásig kavarjuk, hozzáadjuk a tejet is.
A tojások fehérjét pici sóval kemény habbá verjük, a darált mákot összevegyítjük a liszttel meg a sütőporral, majd felváltva adagoljuk a fenti masszához, a habbal együtt.
Csak a végén tesszük bele az almadarabkákat.
Előmelegített 180 fokos sütőben 30 percig sütjük.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Szeretem az ilyen kevert édességeket, most pont lenne is hozzá itthon minden hogy kipróbáljam de mást sütöttem már. Elraktározom a receptedet és kifogom próbálni mert nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Hú ez nagyon tetszik:) Mákrajongó vagyok, nálunk sem tartott volna sokáig:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet!! Nem csodálom, hogy azonnal elfogyott!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon fincsi, csak azért is, mert mákos. Imádom a keverteket, bármilyen gyümölccsel!:) Nálam sem tartana semeddig.:):)

    VálaszTörlés
  5. Ez igazán szuper süti, nem csoda, ha gyorsan elfogyott. Nálam minden gyümölcsös süti nyerő!

    VálaszTörlés
  6. Egy cseppet sem csodálkozom, hogy nem jutott ki a majálisra. Én nem vagyok egy mák rajongó, de ez valahogy nagyon tetszik. Ki kellene próbálni, hátha beleszeretnék a mákba (-is) ! :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...