2013. június 21., péntek

Meggyes túrógombóc

          
       Megint gombóc, ezúttal meggyes. Igaz, nem a hagyományos recept szerint, hanem aludttejből, úgy ahogy én szoktam.
         Hozzávalók: aludttej, búzadara, cukor, reszelt citromhéj, pici só, nyers meggy. Még: zsemlemorzsa, olaj, cukor, vaníliapor.
          Az aludttejbe, tetszés szerint, pár kanál cukrot teszünk, citromhéjat, picit sót. Így együtt feltesszük főni, közben szép óvatosan hozzákavarjuk a búzadarát is. Ha kész, tűzről levesszük és hozzáadjuk a megmosott, kimagozott meggyet. Legalább 10-15 percig hagyjuk pihenni. Addig olajban megpirítjuk a zsemlemorzsát, amibe aztán beleforgatjuk, szép sorban, a kiszaggatott gombócokat.
            Tálaláskor cukorral és esetleg őrölt fahéjjal szórjuk meg.

4 megjegyzés:

  1. Jucikám, egyre szebbek a fotóid:)
    Mi is is hasonlóan szoktuk készíteni, mi aludtejes gombócnak nevezzük:)

    VálaszTörlés
  2. Woauuu,ce pofta mi-ai facut!!!!pup!!

    VálaszTörlés
  3. Régebben én is készítettem ilyen túrógombócot, aztán valahogy feledésbe merült. A Tied nagyon finom lehetett a meggyel :)!!

    VálaszTörlés
  4. Én hamis túrógombóc néven ismerem, de eddig csak natrur csináltam. Most meggyel is ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...