2013. július 13., szombat

Főzőtök krémleves


         Egy finom, selymes krémlevest szolgáltam fel ma ebédkor a családnak. Egy kicsit gyanusan kanalazták, nem értették miért pürésítettem a zöldséglevest. :)  Csak a vége felé árultam el,  hogy főzőtök is van benne. Mindenkinek azt tanácsolom, ha tökből avagy cukkiniból készül ebédet főzni(levest), azt ne nagyon hirdesse, főleg a gyerekeknek. Ha egy kis sárgarépával dúsítjuk, már a színén is változtatunk és akkor már nem olyan ijesztő a leves. Aztán pépesítés után, ha krumplis chips-el tálaljuk, nincs az a finnyás családtag, esetleg vendég, hogy ne kérne repetát.
        Hozzávalók: 500 g főzőtők(esetleg cukkini), 2 sárgarépa, 2 paprika, 1 hagyma, pár szál csombor, só, bors, kevés olaj.
        A tököt meg a sárgarépát megtakarítjuk, apró kockára vágjuk, majd kevés olajon pár percig dinszteljük. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a hagymát meg a cérnával összekötött csombordot és felöntjük vízzel. Míg a levesünk készül, megsütjük a paprikákat is, megtakarítjuk, torzsájukat eltávolítjuk és feldarabolva a fővő leveshez adjuk.


     Ha a zöldségek megpuhultak, a levest leszűrjük, a csombordot eltávolítjuk, majd botmixerrel pépesítjük. Levesünket még egyszer felforraljuk. Tejföllel, esetleg tejszínnel is felönthetjük. (Nálam ez elmaradt). Paprikás chips-el tálaljuk.

1 megjegyzés:

  1. Én biztosan szeretném:) Család csak kisütve eszi meg:) A tavaly készítettem hideg cukkinilevest, többször is, nagyon ízlett.)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...