2014. augusztus 14., csütörtök

Töltött padlizsán

              Tegnap készítettem ezt a remek ebédet. A padlizsánt  eddig mindig félbevágtam  és úgy töltöttem. Most egy új variációra került sor.
      Hozzávalók(2 személyre): 1 nagyobb (300 g) padlizsán, 250 g darált  disznóhús, 1 hagyma, 1 paprika, 1 tojás, 1 cikk fokhagyma, pár szem koktélparadicsom, 50 ml olaj, só , bors, petrezselyemzöld.
A padlizsánt megmossuk,  egy szeletet levágunk belőle  és egy hegyes kés segítségével belsejét kikaparjuk. A megmaradt (amit eltávolítottunk) részeket felaprítjuk, félretesszük.
Az apróra vágott hagymát forró olajon üvegesre pároljuk, rátesszük az apróra vágott paprikát meg a cikk fokhagymát, majd miután kellően megdinsztelődőtt hozzáadjuk a daráthúst is. Sózzuk, borsózzuk, és ha már zsírjára pirult hozzáadjuk a feldarabolt padlizsánt is,  tűzről levéve hűlni hagyjuk. Ha meghűlt egy felvert egész tojást adunk hozzá. meg egy csokor apróra vágott petrezselymet, jól összedolgozzuk és a előkészített padlizsánba töltjük. 
A megtöltött padlizsánt egy jénai tálba helyezzük, mellé kanalazzuk a megmaradt húst, majd előmelegített 180 fokos sütőben 20 percig sütjük.Utolsó percekben koktélparadicsommal szórjuk meg.
Krumplipürével tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Szeretjük a töltött padlidzsánt, eddig én is félbe vágtam, ezt remek ötletnek találom, legközelebb így fogom készíteni.

    VálaszTörlés
  2. Örülök,Rózsa, hogy tetszett a recept!
    Jelezd ha elkészítetted! Puszi!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...