2017. október 30., hétfő

Diós-cukros rudacskák

     
Ez a süti nagyon hasonlít a kürtőskalácshoz, a felvágott tésztát nem tekertem kürtősfára, hanem kis rudacskákra szeleteltem, tojásfehérjébe, majd cukros dióba mártottam és megsütöttem.
     Hozzávalók: 25 g friss élesztő, 1 evk. cukor, 100 ml langyos tej, 2 evk. liszt. Még: 600 g nullás liszt, 3 evk. cukor, 1 kisk. só, 2 tojássárga, 5 evk.olaj, 250 ml langyos tej. Tetejére: 2 tojásfehérje, daráltdió, cukor.
      A fenti hozzávalókból egy rugalmas, kelt tésztát gyúrunk. 1 órát kelni hagyjuk. Addig előkészítjük a cukros diót: ledaráljuk a diót és tetszés szerint megcukrozzuk. A tojásfehérjét egy villával gyengéden felverjük(ne legyen habos).
     A megkelt tésztát deszkára borítjuk, ujjnyi vastagra nyújtjuk, éles késsel felszeleteljük. Mindegyik rudacskát először tojásfehérjébe, majd cukros dióba forgatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk, előmelegített 180 fokos sütőben készre sütjük.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek! Ha hasonlít az íze a kürtőskalácsra, akkor csakis finomak lehetnek :-)

    VálaszTörlés
  2. Koszonom Katalin, a szep megjegyzest! Eldontottem, hogy e hetvegen dupla adagbol keszitem annyira sikeres volt...

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...